Senaste nyheterna

Underlagsarbete inför tävling

Nu börjar det närma sig att tävlingssäsongen drar igång på klubben och vi jobbar med att få underlaget så bra som möjligt.

För att hjälpa oss med detta vill vi helst inte att man longerar eller tömkör fram till tävlingen vecka 6 då det sliter upp underlaget mycket.

Underlaget i B-hallen är fortfarande lite djupt och löst och vi försöker få till en fastare grund. För att underlaget ska bindas ihop ännu bättre behöver vi fylla på med mer salt och också vattna. Just nu är det svårt att veta hur mycket man törs vattna där inne då temperaturerna svänger väldigt mycket just nu och vi inte vill att det ska bli en hård frusen kaka i botten av underlaget.

Det är en avvägning som vi gör för att få till ett så bra underlag som möjligt inför tävlingen.

Vi hoppas på er hjälp med detta samt förståelse för vårt arbete med underlaget!