Senaste nyheterna

Nyheter inför hösten!

Som många av er säkert redan vet så har Anna Johansson, vår ridskolechef, sagt upp sig och slutade hos oss den 13/7. Styrelsen vill tacka Anna för den här tiden och önskar henne stort lycka till i framtiden.

Styrelsen har arbetat med att hitta lösningar på personalsidan och har nu glädjen att berätta att Michaela Lunneborg från och med den 13/7 är tf. ridskolechef hos oss. Michaela har lång erfarenhet och har också arbetat hos oss som ridlärare i flera år. Styrelsen ser detta som en positiv och hållbar lösning för både medarbetare och medlemmar i föreningen.

Efter ett tidigare styrelsebeslut ska Härnösands ridklubb bemannas av 2,5 heltidstjänster. Detta innebär att Michaela kommer att arbeta både som ridskolechef, men även med att ha en del lektioner med er medlemmar.

Från och med 15 augusti kommer Caroline Söderholm att arbeta hos oss som ridlärare. Caroline är ridlärare level 1. Hon har tidigare arbetat hos Sundsvalls Ridklubb som ridlärare. Caroline bor i Bergeforsen och tävlar själv i hoppning. Vi hoppas att Caroline ska trivas hos oss och hälsar henne varmt välkommen!

För den tjänst på 50% som styrelsen har beslutat om har vi tillfrågat Ellen Lunneborg och Ingrid Nyström om att dela på den. De har till styrelsens glädje tackat ja till detta och vi kan se fram emot en höst med både hopp- och dressyrlektioner av toppklass! Ellen tävlar hoppning på elitnivå och har många vinster och framgångar i bagaget. Ingrid tävlar dressyr på elitnivå och har även hon samlat på sig mängder av vinster och framgångar genom åren.

Styrelsen för Härnösands ridklubb hoppas och tror att ovan nämnda organisation kommer att ge er medlemmar en riktigt bra upplevelse under er tid hos oss. Har ni frågor eller synpunkter får ni väldigt gärna kontakta oss i styrelsen på mail: styrelsen@harnosandsridklubb.se

Nu önskar vi er en riktigt skön sommar och vi ses utvilade och peppade för en ny termin med start den 14 augusti!

Styrelsen Härnösands Ridklubb

2023-07-19

Marie Häggström, Andreas Hoff, Caroline Frank, Erika Vesterholm, Sofia Skoglund, Lillemor Andersson, Marie-Louise Lunneborg, Charlotte Norén, Carola Pålsson och Pelle Häggström.