Välkommen att tävla hos oss på HRK

Vad härligt att du är intresserad att tävla hos oss på Härnösands Ridklubb och Härnösands Hästsports arena i hjärtat av Höga kusten. Här har vi samlat information om boende, uppstallning, fotografering och vår anläggning - men också inspiration om de fantastiska sevärdheter och turism vår stad och närområde har att erbjuda, välkommen!

Undrar du något som inte står här? Hör gärna av dig till oss på ridskolan@harnosandsridklubb.se eller via våra sociala medier.

Hitta hit!

Härnösands Hästsport Arena
Vangsta 142

87166 Härnösand

Vägbeskrivning

Från E4 vid trafikljusen, sväng mot centrum. Följ huvudleden åt höger efter de två broarna. Passera simhallen och sväng höger i rondellen, mot Gånsvik och Smitingen. Åk förbi Kristinaskolan (vänster sida). Sväng vänster efter Kristinaskolans fotbollsplan, mot Gånsvik och Smitingen. Ta höger i rondellen vid Willys, mot Gånsvik. Följ vägen ca 900m och sväng vänster vid andra skylten, "Härnösand Hästsport Arena, transporter tävling". Ni ser arenan på vänster sida.

_DSC5216_edited.jpg

Boende & Uppstallning

Det finns flertalet boendealternativ i Härnösand i form av hotell, bed & breakfast, vandrarhem och camping. Vi erbjuder även uppstallning i mobilboxar och utestall - mer info om det kan ni se vid anmälan till våra tävlingar.

Erbjudande på boende av First Hotell

Alla våra besökare och tävlande ekipage har möjlighet att boka hotellrum till reducerat pris under våra tävlingshelger! Detta bokas via 0611 - 55 44 00 eller via mail till harnosand@firsthotels.se. Ange koden "HRK2024" för att ta del av erbjudandet.

Priser per natt:

710:-  Enkelrum

810:-  Dubbelrum

810:- Familjerum 2 personer

1010:- Familjerum 3 personer

1210:- Familjerum 4 personer

Vår anläggning
- såhär ser
tävlingsplatsen ut!

I augusti 2015 invigdes vår nya toppmoderna anläggning, Härnösand Hästsport Arena.​ Anläggningen har två ridhus, ett kallridhus på 24x42 meter och ett varmridhus på 30x70 meter och stor utebana på 50x80 meter. Hela anläggningen är dessutom tillgänglighetsanpassad. Det stora ridhuset har en publikkapacitet på 300 personer. Underlagen och storleken på banorna gör det möjligt för tävlingar på nationell nivå då alla underlag är fibersand.

På knappen nedan kan ni se skisser över anläggningen

(Dressyr inomhus & utomhus,  samt hoppning inomhus & utomhus)

Skärmavbild 2023-03-20 kl. 12.09.30.png
Skuleskogens-nationalpark-i-vinterskrud2560x1600.jpg

Härnösand - En del av Höga Kusten

I Höga Kusten förenas öppet hav, branta berg och djupa skogar.  Naturen har lagt grunden till ett brett friluftsliv och Höga kusten är idag en erkänd och prisbelönt destination för just detta.

Härnösand, som du hittar ett stenkast från Sundsvall, ligger ofta i topp när man pratar om sommarstäder i Sverige och är en fantastisk plats med ett stort utbud av mat-, fritids-, natur- och kulturupplevelser med närhet till både havsstränder, vandringsleder och shopping.  Även på vintern finns det ett stort utbud för hela familjen med exempelvis  skidbacke, simhall och fina skidspår. Klicka gärna in på guiden nedan för att se allt vårt närområde har att erbjuda!

Fotografering

På många av våra tävlingar fotograferar vår klubbmedlem Annika Margaretha Östman till våra sociala medier, ibland även för försäljning.  Följ Annika Equestrian Art på Instagram eller Facebook för att se om just du fastnat på bild. Där kan du även hitta kontaktuppgifter till Annika.

Säg gärna till i sekretariatet eller kontakta oss på ridskolan@harnosandsridklubb.se om du av någon anledning inte vill synas på bild.

Är du hästsportfotograf och vill fotografera på våra tävlingar?  Välkommen att höra av dig till oss på mailen ovan.